[O1] No i pierdyknęło coś porządnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #26
    Jutro z rana jadę do Wrocka po taki silniczek:


    Troszkę ponegocjowaliśmy i wyszło całkiem OK :-)

    Mam jeszcze tylko luki w wiedzy nt elektroniki. No bo motor z bebechami przełożyć mechanicznie to w zasadzie no problem, ale co z ECU? Czy podczyta on nowy engine? Czy silnik ma jakieś swoje ID które musi być rozpoznawalne przez ECU? A może ECU to integralna część silnika i też powinien być przełożony? Co wtedy z wirusem? Przebiegiem?

    Duuuuużo pytań ...
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • jaro4444
      Rider
      • 2006
      • 508

      #27
      Wszystko co masz w elektronice silnika zawiera się w komputerze. Wymieniasz silnik i wszystko się buja od kopa. Warunek by typ kompa zgadzał się do silnika. Co innego z immobilajzerem - jego masz wczytanego w zegary i musi się dogadać z kluczykiem.
      Więc jeśli np w Twoim starym motorze był komputer Bosch xyz i taki sam w nowym to przepinasz silniki do wiązki na Twoim wozie, kręcisz i odpalasz. Zero filozofii. Chips będzie działał bo jest wpisany w pamięć komputera. Jednak za jakiś czas dobrze by go było zoptymalizowac pod nowy silnik (inne przedmuchy, wydajność turba, inna sprawność pompy wtryskowej i wtrysków, ...).
      Jak coś to czuwam :helm
      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #28
        mi ten silnik wyglada jak SDI w mojej fabii , ale moze ten baniaczek mnie myli

        Komentarz

        • Jericho
          Drive
          S_OCP Member
          • 2007
          • 75
          • Rapid Spaceback (NH1)

          #29
          A tak wogole to z jakiego powodu rozsypal sie silnik.??

          Moze byc to spowodowane za mocnym programem??
          Ile miales Nm?? i jak dlugo na nim jezdziles??
          Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            #30
            Silnik Salvado rozwalił się całkiem prozaicznie - urwany grzybek zaworu dostał się w przestrzeń roboczą tłoka i zrobił spustoszenie w głowicy, tłoku, gładzi cylindrowej,...

            P.S. Salvado wyjechałeś już maszyną? Dziś bedę w warsztacie to się dowiem na miejscu ale ciekawi mnie co i jak?
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • salvado
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 314

              #31
              Jericho, jaro4444 jak zwykle wie wszystko szybciej niż ja :diabelski_usmiech. Pisze prawdę. Szczerze mówiąc, to nie wiem, czym dysponowałem przed wysypaniem się motoru, bo zapisałem się na dynoday w przeddzień awarii. Ale nic straconego - sprawdzimy nową jednostkę. A na starym było 180 kkm (moje: 30 kkm).
              Auto kupiłem już po modzie. Poprzedni właściciel zarzekał się, że hamownia pokazała 115 KM, ale nie wiedział ile Nm.
              jaro4444, Już w PL? Jak ten czas leci ... P. Jarek ma dzisiaj dzwonić późnym ppoł. Ale Ty, czytając tego posta, będziesz już wszystko wiedział z pierwszej ręki. I wcześniej niż ja ...
              Staram się pisać poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • Jericho
                Drive
                S_OCP Member
                • 2007
                • 75
                • Rapid Spaceback (NH1)

                #32
                Hmmm.Mam nadzieje ze twoj przypadek byl szczegolny i niepowtarzalny, bo po przegladnieciu prawie wszystkich tematow na forum dochodze do wniosku ze AGR jest najmniej awaryjnym silnikiem. Jesli mialbym kupic octe w dieslu to wlasnie z tym silnikiem plus mod.
                Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                Komentarz

                • jaro4444
                  Rider
                  • 2006
                  • 508

                  #33
                  Byłem w warsztacie i widziałem. Głowica totalny szmelc - trzonek zaworu wybił w popychaczu piekną dziurę :diabelski_usmiech Po czym krzywka nawalała go w góry a tłok z dołu - w głowicy powstała sieczka :shock:
                  Moim skromnym zdaniem to przyczyną całego nieszczęscia było "podwieszenie" zaworu przez popychacz hydrauliczny po czym tłok "poprosił" go by się podniósł wyżej.

                  P.S. Nowy silnik siedzi w samochodzie, miska cała założona, wygląda to bardzo ładnie, wszystko bliskie końca poza jednym bólem - w skodzie Salvado była chyba klima dokładana a w silniku, który kupił oryginalna - nie pasują końcówki przewodów klimy do sprężarki :?
                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                  Komentarz

                  • salvado
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 314

                    #34
                    jaro4444, ja dopiero dzisiaj o 10:00 się o tym dowiedziałem :-)

                    Klima faktycznie była przez poprzedniego właściciela dokładana, ale w podobno w ASO, więc trochę mnie zdziwiło to, że nie przypasowała. Ale będziemy z tym walczyć u p. Jarka w next week.
                    Za klika godzin odbieram autko. Mam nadzieję, że nie będzie rozczarowania

                    [ Dodano: Sro 09 Maj, 07 22:00 ]
                    No i autko odebrane. Wszystko śmiga jak należy (z wyjątkiem klimy, ale z tym będę walczył później). Silniczek, wg słów Mechaniora (w jak najbardziej pozytywnym znaczeniu tego słowa), "bajka". Żadnych problemów/niespodzianek w czasie przekładki nie stwierdzono :lol:. Motorek odpalił od piewrszego pyknięcia. Chip również wczuł się w swoją rolę i nawiązał kontakt od początku. Pozostaje tylko niesmak niezaplanowanego wydatku, ale cóż, nikt nie mówił, że zawsze będzie z górki.
                    Na dynodeju zobaczymy jak w cyferkach wychodzi nowy motorek.
                    Staram się pisać poprawnie po polsku.

                    Komentarz

                    • jczajk1
                      Classic
                      • 2006
                      • 26

                      #35
                      Witam.
                      Wygląda na to, że miałem to samo, tylko u mnie pogięło zawory. Po wymianie zaworów i szklanek działa ale jakoś "dziadosko".
                      Mi walnęło 100 km po wymianie rozrządu i nie wierzyłem magikowi (czyt. mechanikowi), że dobrze założył pasek. Czyli jednak coś takiego może się przytrafić, że walnie po zaworach nie koniecznie z winy źle założonego paska.
                      Pozdrawiam.

                      Komentarz

                      • mariomar
                        Classic
                        • 2007
                        • 12

                        #36
                        mam pytanko czy ktoś wymieniał już popychacze jak tak to przy jakim przebiegu i jaki jest koszt,u mnie w jest 205000 tyś i dziwne odgłosy pod maską na luzie jak go gazuje to nic jak jadę i naciskam na gaz to słychać dzwonienie z pod maski :?: z góry dzięki

                        Komentarz

                        • koja86
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 3178

                          #37
                          mariomar, jak ci grają non stop przy takim przebiegu to je wymień ajak ich nie słychać to po co?
                          Takie zwykłe Ambiente

                          Komentarz

                          Pracuję...